tisdag 1 december 2015

Första advent

Ett par dagar för sent tänkte jag kika in och visa er min adventsljusstake som jag har hemma. Förra året julpyntade jag ingenting hemma (förutom en stackars liten rumsgran ensam i ett hörn), inte ens en adventsljusstake unnade jag mig, så i år tänkte jag vara lite mer ambitiös på den fronten.
Jag har lagt blöt oasis i botten på skålen, både för att hålla mossan fuktig (man får vattna på då och då) och för att ljushållarna ska fästa ordentligt. Jag dekorerade traditionellt med äpplen, kanelstång och stjärnanis.
Jag hade svårt att bestämma mig för vad jag skulle ha för stil på adventsljusstaken, det finns ju så himla mycket snyggt man kan göra! Men till slut bestämde jag mig för en klassisk variant, det kan liksom inte bli fel. När jag och Marcus hittat/byggt vårt drömhus ska jag ha en adventsljusstake i varje rum! Så jag kan gå bananas och ha en i varje stil, haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar