söndag 30 augusti 2015

1 år med butiken

Vilken vecka! Nu känns det verkligen att allt kommit igång ordentligt efter sommaren. Det är som att mässan är startskottet för hösten, för även om sommaren hänger sig kvar så är planeringen i full gång inför höstsäsongens alla högtider och inte minst inför advent och jul.

Nu är vi också inne på år nummer 2 i butiken, helt sjukt! Det har gått så otroligt fort och den 9 augusti hade vi 1-årsjubileum och firade med bubbel och fina erbjudanden för alla våra kunder. Det är alldeles för överväldigande att tänka tillbaka på året som gått, jag har liksom inte känt efter så mycket utan mest bara kört på och när jag väl stannar upp och reflekterar över hur ofantligt mycket jobb vi lagt ner, på alla underbara härliga kunder jag har träffat, alla roliga och utmanande uppdrag... Ja, då bara väller det över och jag känner hur tårarna kommer och det känns som att bröstet ska spricka. Då är det roligare och enklare att titta på siffror, äntligen kan jag börja jämföra och tävla mot mig själv. Allt blir verkligen bara roligare och jag känner mig så himla peppad på framtiden. Jag har så mycket planer jag vill förverkliga, så mycket jag vill göra.

Att öppna min butik, och dessutom göra det tillsammans med min stora kärlek, är det bästa jag har gjort. Trots att det stundtals känts som att jag ska bryta ihop av trötthet och stress så har jag inte ångrat mig en enda sekund. Om det är någon som läser detta och som står i valet och kvalet att följa sin dröm så hoppas jag att du får modet att ta steget. Och om du inte vågar så gör det ändå! Det är svårt att tänka sig idag men för två år sen trodde jag aldrig att jag skulle klara av det, eller ens få chansen. Det är märkligt att något som brukade kännas så stort och ouppnåeligt plötsligt är verklighet. Jag är så tacksam.

Här står jag och ba' älskar det jag gör ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar