lördag 18 april 2015

Min stil

Den här buketten fick jag äran att skapa till en stammis tidigare i veckan. När jag får fria händer så är det ofta så här det blir, lite busigt, vilt och ängslikt. Och så inslaget i vaxpapper. Cellofan går bort för mig, har det i butiken ifall någon kund vill ha men själv har jag svårt för det. Tycker att det kan passa runt exempelvis delikatesskorgar där man behöver skydda maten, eller andra "present-kit", men inte runt buketter eller växter. Fast smaken är ju dock som baken, jag är inte omöjlig om någon prompt vill ha cellofan J



4 kommentarer:

  1. En bukett i min smak, superhärlig! Gillar också vaxpapper och har faktiskt köpt hem en rulle för eget bruk.
    Apropå egen trädgård så ordnar det sig nog... fantastiskt vad man kan få plats med i krukor, byttor och på fönsterhyllan. Ingen kommer undan : )

    Tittat lite till på din bukett och konstaterar att jag inte vet vad allt vackert heter.

    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, som tur är har jag ju en liten balkong att odla på men jag längtar efter gräs under fötterna ;)

      I buketten har jag stoppat den ljuvliga rosen Belle rose, lejongap, syréner, vit tistel, stora kryssantemum och blandat grönt.

      Radera
  2. Hej!

    Åhhhh, vilken underbar bukett! Vackra färger, vackra blommor, inte stelt utan lite "vilt" så jättefint!
    Och vaxpappret! Mycket, mycket finare än cellofan, till blommor.
    Måste komma och besöka din butik när jag får tillfälle, blir väldigt nyfiken.

    Tack för titten hos mig, det var roligt, visste inte om din butik, fast det är så nära.
    Tack också för tipset om butiken med vintage prylar m.m.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, titta gärna förbi :) Jag har bara haft butiken sen i augusti så vi är ganska nya. Tycker mycket om din butik, tänk att den funnits i 19 år, fantastiskt! Tack för din kommentar!

      Radera