lördag 21 mars 2015

Trevlig helg

Vad hände med våren? Må hända att man blivit lite bortskämd med vädret de senaste dagarna men att vakna upp till en värld gömd under ett tjockt snötäcke känns väl ändå lite överdrivet!? Okej, naturen, you made your point...

Det må vara vinter ute (igen) men det hindrar en ju inte från att smygstarta våren inomhus, eller hur? Själv unnade jag mig en ljuvlig helgbukett med hyacinter och eucalyptus som får stå och lysa som en sol på vårt matbord.
Äntligen börjar hyacinterna (framför allt de på snitt) betraktas som en vårblomma även här hemma i Sverige. Många förknippar dem med jul och tänker kanske inte på hur fint de gör sig ihop med tulpaner och andra vårblommor. Själv älskar jag de ljusgula, så fina för sig själva men också bedårande ihop med vita krispiga tulpaner och ranunkler.

Nu har jag jobbat färdigt för den här veckan men jag längtar redan till måndag och att få fylla upp butiken med nya fräscha vårblommor. Har även fått en leverans med underbara krukor och vaser som ska upp i hyllorna. Hoppas ni har och får en fortsatt trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar