fredag 20 februari 2015

Flower Girl NYC

När vi var i New York i januari så passade jag på att besöka en av mina instagramfavoriter, Flower Girl. Jag älskar deras stil som är enkel och lite bohemisk och låter blommorna stå och tala för sig själva. Butiken är liten och avskalad med vitmålade tegelväggar och rustik inredning i trä och zink som framhäver blommorna på ett vackert sätt. Förutom snittblommor så hade de även orkidéer och air plants i terrarium inne när jag var där. Just air plants, som vi känner igen som tillandsia, och terrarium verkar populärt på andra sidan pölen om man ska tro alla bilder som dyker upp i instagramflödet hos amerikanska florister. Jag gillar verkligen idén och hoppas att trenden kommer hit också.
Jag är superglad att jag tog mig tid att besöka butiken och jag blev så varmt mottagen, det är fantastiskt kul att ha blomstervänner även i andra delar av världen.

Om ni vill besöka butiken så hittar ni den på 245 Eldridge St, de har även en nyöppnad butik på 52 Gansevoort St. Här kan ni spana in deras snygga hemsida.

Älskar kontrasten mellan de skira vita blommorna mot den
ruffiga bakgrunden.  Och kolla kranen som skymtar till vänster, så fin!

Supersöt display!
Orkidéer i lerkruka såg man överallt i New York, och ofta med mossa
kring bindstället på stjälken även om det inte var det på just denna.
Terrarium i olika storlekar.

Självklart köpte jag med mig deras snygga tygkasse som souvenir.
Vill verkligen trycka upp egna kassar med vår logga på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar